Breaking News

Breaking News

SCRISOARE DESCHISĂ

Mar 26, 2013

Fără a minimaliza rolul presei în prezentarea obiectivă a diverselor aspecte de natură economică, socială, politică etc., considerăm de neînţeles şi de neacceptat modalitatea aleasă de această publicaţie, de a se “răfui” cu conducerea Companiei de Apă, “răfuială” care poate aduce mari deservicii de imagine întregii societăţi şi celor aproximativ 600 de salariaţi ai acesteia.
Facem precizarea, foarte importantă, că niciodată, înainte de publicarea acestor articole, redacţia ziarului nu a solicitat vreun punct de vedere Companiei de Apă, aşa cum ar fi fost normal într-un demers jurnalistic corect, ci s-a bazat numai pe alte surse, pe păreri personale şi mai ales pe “informaţiile” puse la dispoziţie de fostul director general, în continuare măcinat de frustrări personale.
Prezentăm mai jos doar câteva articole din ultima perioadă care atestă în mod vădit dorinţa respectivei publicaţii de a ilustra trunchiat şi unilateral diferite aspecte din activitatea Companiei de Apă:
1. În cursul lunii mai 2012, în 3 numere ale ziarului şi într-un spaţiu jurnalistic foarte generos, a fost prezentată una dintre licitaţiile organizate de Compania de Apă ca fiind nelegală. Acest articol se baza numai pe informaţiile puse la dispoziţie de către una dintre firmele eliminate, care făcuse contestaţie la CNSC. Fără o minimă informare asupra cauzelor care au dus la eliminarea firmei respective şi fără să aştepte decizia instanţei, ziarul a lansat – într-un mod agresiv – ideea că această licitaţie ar fi fost„trucată”. Curtea de Apel Ploieşti a decis definitiv şi irevocabil că hotărârea iniţială de selectare a câştigatorului acestei licitaţii este legală şi întemeiată.
2. În data de 4 martie a.c., ziarul amintit prezenta – din nou, într-un spaţiu foarte generos – un material, de data aceasta preluat ad-literam de la fostul director general, în care se itera ideea că se încearcă “păcălirea” A.D.I. Apa-Dâmboviţa, printr-un proiect de hotărâre de avizare a B.V.C., rectificat pentru anul 2012. Evident că acest buget rectificat a fost elaborat înainte de finalul anului 2012, numai că nu a putut fi prezentat datorită lipsei Consiliului de Administraţie. Este adevărat că nici la această dată consiliul nu este numit, dar la momentul depunerii proiectului de hotărâre aveam informaţia oficială că acest lucru se va întâmpla. Dacă ar fi existat un minim de bunăvoinţă, s-ar fi cerut punctul de vedere al Companiei de Apă.
3. În data de 13.03.2013, în editorialul zilei, se prezintă ca o “ilegalitate flagrantă” un contract încheiat de către Compania de Apă cu „Universul Dâmboviţean”, prin care s-au “umflat buzunarele PDL” cu bani publici de către actuala conducere a societăţii. Cu o minimă informare, editorialistul ar fi aflat că acest contract a fost semnat de fostul director general în anul 2008, a fost prelungit tot de acesta în anul 2009 şi a fost reziliat de actualul director la 31.12.2010.
4. În ziarul din 18.03.2013, pe 2 pagini se titrează “Compania de Apă se scaldă în sancţiuni pe proiectele europene”, deşi aceasta a transmis un răspuns la o solicitare venită conform Legii 544/2001, prin care comunică faptul că la această dată nu exista nicio corecţie financiară şi nicio amendă dată de ANRMAP. Este adevărat ca în anul 2011, AM POS Mediu a aplicat o corecţie financiară de 5% pe unul dintre contracte, dar corecţia a fost anulată de ICCJ la recurs, Autoritatea de Management fiind obligată să restituie Companiei de Apă întreaga sumă reţinută în mod total abuziv. ANRMAP nu a dat nicio amendă, ci doar un avertisment în baza căruia AM POS Mediu a aplicat corecţia. În situaţia actuală, este evident că şi acest avertisment a fost aplicat în mod abuziv.
5. În ediţia din 19 martie a.c., acelaşi redactor, mânat de o ură ancestrală împotriva directorului Companiei, scrie un articol ca un adevărat”ghiveci”, din care cu greu se poate înţelege ceva, în legătură cu contractele de consultanţă juridică, ameţind cititorul cu exemple din alte cazuri, care nu au nicio legatură cu activitatea societăţii. Evident, fără să se solicite vreun punct de vedere legat de aceste informaţii, total eronate. Mai mult, articolul induce ideea că prin contractul existent, compania ar plăti avocaţii primarului Gabriel Boriga(!), ceea ce este total neadevărat.
Şi exemplele pot continua…
Încă o dată, ne exprimăm surprinderea şi îngrijorarea faţă de modul agresiv şi deşănţat prin care ziarul „Jurnal de Dâmboviţa” înţelege să prezinte activitatea Companiei de Apă, o societate care, mai ales în conjunctura economică actuală, a dovedit permanent seriozitate, profesionalism, eficienţă şi credibilitate. Compania de Apă este astăzi un pol de stabilitate economică şi socială în peisajul dâmboviţean, reuşind prin decizii corecte şi cu sprijinul acţionarilor, să traverseze aceşti ultimi patru ani de criză majoră într-un mod echilibrat.
Ne întrebăm, evident retoric, ce îi recomandă pe redactorii ziarului să analizeze din punct de vedere legal, economic şi tehnic şi să conteste deciziile conducerii companiei, atâta timp cât acestea au fost verificate de către toate instituţiile abilitate ale statului, având totodată şi aprobările Consiliului de Administraţie şi ale A.G.A.? Şi, bineînteles, ce expertiză au aceşti redactori, unul dintre ei abia ieşit de pe băncile facultăţii, să conteste performanţe manageriale recunoscute de întreg mediul economic? Şi, până la urmă, ce competenţe au aceşti redactori să ceară demiterea directorului Companiei de Apă?
Această Scrisoare Deschisă nu se doreşte nicidecum un drept la replică, nu încearcă intrarea într-o polemică aridă cu ziarul respectiv, ci este o dorinţă a Companiei de Apă de a fi tratată cu respect. De asemenea, nu dorim o recunoaştere a meritelor conducerii companiei, ci a celor 600 de salariaţi care au responsabilitatea asigurării unor servicii vitale pentru cca. 150.000 de locuitori ai judeţului şi mai ales dorim o reflectare corectă şi echidistantă a activităţii societăţii, activitate care, cu sau fără voia „Jurnalului de Dâmboviţa”, în ultimii patru ani se datorează şi conducerii acesteia. În plus, dorim ca principalele instituţii publice din judeţ, precum şi opinia publică să cunoască adevărul despre această manipulare grosolană la care apelează publicaţia.
În contextul celor prezentate mai sus, ne punem întrebarea firească cine este interesat astăzi de destabilizarea uneia dintre cele mai importante societăţi comerciale din judeţul Dâmboviţa?
Solicităm ziarului „Jurnal de Dâmboviţa” încetarea acestor atacuri murdare la adresa Companiei de Apă Târgovişte-Dâmboviţa! Ceva ne spune, totuşi, că acest lucru nu se va întâmpla.

Compania de Apă Târgovişte-Dâmboviţa
Director general,
Ing. Radu VASILESCU

Actualitate

Despre autor

Informatie in curs de actualizare