Noapte
Zi
12 February 2013
2 mins read

Conducere nouă la Carpatmontanaserv

la ceea ce doreşte să facă în cadrul societăţii: “Sunt la Carpatmontana de două săptămâni, suficient timp ca să îmi fac o idee despre ceea ce se întâmplă în această societate care este, după cum ştiţi, o societate controversată. Anul trecut a înregistrat o pierdere de 300.000 Ron, generată în primul rând de neachitarea impozitelor pe clădiri şi pe terenuri. S-a considerat că nu au această datorie. Am purtat o discuţie cu Finanţele Publice şi într-adevăr această obligaţie există. Din cele 3 miliarde, două miliarde sunt acest impozit pe teren şi clădiri care trebuie plătit retroactiv, cu majorările aferente. Totodată, anul trecut am pierdut un beneficiar important în transporturi, faţă de care prestam servicii, respectiv Serviciul Public de Gospodărire a Apelor, pe care încercăm să-l recâştigăm – suntem în negocieri. Cred că din februarie o să colaborăm din nou. În trimestrul 4, ca urmare a dispoziţiilor şi a noii mentalităţi de negociere a tarifelor, colaboratorii noştri ne-au redus foarte mult tarifele, în principal beneficiarii – subordonatele din CJ. Practic, de data aceasta, suntem într-o concurenţă directă, într-o economie de piaţă şi, atunci, obligatoriu, tarifele care erau în trecut relativ umflate, acum au fost reduse la nişte costuri rezonabile. Avem şi alte probleme în sensul că dacă urmează să preluăm din zona montană cabanele, iar acestea încă nu sunt funcţionale, o să ne înregistrăm cu foarte multe costuri până când o să se tragă curent electric, până o să facem drumurile ş.a.m.d.. Pentru noi, ca societate comercială, este o problemă serioasă, pentru că înregistrezi cheltuieli, iar venituri probabil din vară. Ca principiu, anul trecut, societatea noastră a facturat către CJ şi subordonatele acestuia circa 50 miliarde de lei vechi, din care 20 de miliarde servicii administrative de curăţenie. De menţionat că prin externalizarea anumitor servicii şi prestarea acestora de către CJ apar costuri suplimentare. Noi, ca societate comercială, trebuie să încărcăm TVA-ul, să adăugăm la valoarea prestaţiilor noastre TVA-ul. Faţă de situaţia iniţială, înainte să se creeze această societate, serviciile erau prestate intern, de Consiliul Judeţean. Practic, activitatea noastră încarcă costurile CJ cu 25%, iar constituirea acestei societăţi a fost o decizie total greşită . Nimeni nu a gândit că, de fapt, constituirea ei înseamnă costuri suplimentare, nu numai cu aceşti 25%, ci şi cu întreţinerea aparatului propriu administrativ. A fost o decizie strategică, nu neapărat o decizie de gestiune proastă a companiei. Ce se poate face în momentul de faţă?! În primul rând, regândirea numărului de salariaţi pe care îi avem şi care prestează servicii către subordonatele CJ, reanalizarea fiecărei instituţii în parte şi reducerea acesteia. CJ ne plăteşte nouă, lună de lună, circa 4 miliarde de lei şi se pot face aceleaşi servicii cu bani mai puţini. Fiecare subordonată să propună reduceri şi atunci acest cost fix al Consiliului Judeţean urmează să se reducă. Partea de turism şi partea de prestări servicii pe care o desfăşoară compania urmează să o analizăm segment cu segment, compartiment cu compartiment, iar acolo unde avem pierderi o să încercăm să eficientizăm. Dacă după o perioadă nu se reuşeşte, înseamnă că sunt probleme grave şi o să trebuiască ca şi noi, pentru partea noastră, să recurgem la disponibilizări. Ideea este că se scurg foarte mulţi bani din CJ pentru că s-au transferat nişte salariaţi din consiliu şi din subordonatele acestuia în această companie şi, practic, serviciile pe care le prestează această companie se pot analiza, ajusta şi atunci putem reduce aceste costuri. Obiectivul meu este de a eficientiza această companie”, a precizat noul director al SC Carpatmontanaserv SA.

Publicitate

DBM EXPERTPARCHET, SERVICII PREMIUM PENTRU PARCHETUL TĂU


DBM EXPERTPARCHET vă oferă cele mai bune soluții pentru montarea și întreținerea oricărui tip de parchet. Profesioniștii DBM EXPERT PARCHET oferă numeroase servicii, de la rașchetare montaj, recondiționare parchet, întreținere , lăcuire până la chituire. Îi puteți găsi la numărul de telefon 0723.479.488 pentru o ofertă personalizată.

Companie de tehnologie specializată în soluții de dezvoltare software.

Contact: cybersmartsoft@yahoo.com

Articolul Anterior

Consiliul Județean, amendat cu miliarde de lei

Articolul Urmator

Una caldă… la Direcţia Silvică

Ultimele Articole

Mergisus