Marţea trecută, trenul personal de pe ruta Târgovişte – Pietroşiţa a efectuat ultima cursă. Un ordin al Ministrului Transporturilor, semnat încă din mandatul Ancăi Boagiu, a întrerupt brusc o poveste care s-a încăpăţânat să dăinuie 101 ani şi, din păcate pentru navetişti şi judeţ în general, se pare că, de această dată, decizia este definitivă.
Nu au avut efect nici zbaterile edilului din Pietroşiţa, Leonard Dicu, şi nici intervenţiile preşedintelui Consiliului Judeţean, Adrian Ţuţuianu, ori ale senatorului Leonardo Badea, care n-au reuşit să-l înduplece pe ministrul Transportului.
Cursele au mai fost suspendate şi între anii 2005-2008, dar numai între Fieni şi Pietroşiţa, când situaţia nu era nici pe departe atât de gravă ca acum.
Pe de o parte, CFR Călători este obligată să reducă pierderile, executivul încercând din răsputeri să cosmetizeze compania în perspectiva privatizării, de cealaltă parte, pasagerii, în mare parte navetişti, şi personalul care, în majoritate, va rămâne fără obiectul muncii.
• Unde nu-i cap, vai de picioare!
Deloc surprinzător pentru babilonia instaurată în timpul guvernării PDL-iste, sistarea transportului de călători pe ruta Târgovişte-Pietroşiţa a fost precedată de câteva investiţii substanţiale.
Numai în zona Gării Pietroşiţa s-au cheltuit peste 80 de miliarde de lei vechi pentru consolidarea malurilor Ialomiţei şi a terasamentului şi mai mult de 10 miliarde pentru construcţia unei punti pietonale care să scurteze drumul spre gară al localnicilor de pe malul stâng al râului. Cine răspunde de atât bănet care s-a dovedit a fi aruncat pe apa Ialomiţei?
Tot legat de această măsură discutabilă, care lasă oameni pe drumuri şi navetişti la mâna indisciplinaţilor transportatori rutieri, sunt voci care vorbesc despre interese legate de privatizarea acestui tronson de cale ferată, bineînţeles, la un preţ scăzut şi cât mai puţine obligaţii.