”2022 a fost anul demarării de proiecte majore în județul Dâmbovița. Alături de echipa de la conducerea Consiliului Judeţean Dâmboviţa, am reușit să deblocăm investiții deosebit de importante pentru dâmbovițeni, dar să și semnăm contracte de finanțare pentru alte obiective de interes judeţean. Așa cum spuneam la preluarea mandatului de președinte, în noiembrie 2020, vreau ca schimbarea în bine să fie resimțită de fiecare dâmboviţean. Acest lucru se poate face doar prin găsirea unor soluții care să ţină cont de realitatea prezentului, dar care să şi răspundă tuturor nevoilor viitoare. Am cerut și voi cere colegilor mei, primarilor, consilierilor județeni și locali, dar şi parlamentarilor dâmbovițeni să păstreze ritmul impus încă de acum doi ani, pentru că rezultatele încep să se vadă în sumele atrase și lucrările demarate în județul Dâmbovița. Promiteam dâmbovițenilor că județul nostru va fi motorul acestei regiuni. Şi acest lucru se întâmplă! Suntem pe primul loc în Regiunea Sud-Muntenia la fonduri europene atrase, avem cel mai mare proiect din regiune pentru infrastructură rutieră, dar şi cel mai mare proiect din ţară cu finanțare europeană. Creăm toate premisele dezvoltării centrelor urbane prin realizarea inelelor de centură ale municipiilor Târgovişte şi Moreni, dar şi ale oraselor Pucioasa, Fieni şi Găeşti. Am deblocat proiecte istorice aşteptate de un judeţ întreg, precum modernizarea şi lărgirea la 4 benzi a DN7 Bâldana-Titu şi a DN71 Bâldana-Târgovişte. Sănătatea dâmbovițenilor este una dintre priorităţile mele! Se lucrează intens la extinderea şi dotarea Unității de Primiri Urgenţe, la construirea unui corp nou al Ambulatorialul de Specialitate şi la Secția de Cardiologie. Mediul privat şi învăţământul superior dâmbovițean sunt partenerii noştri în luarea celor mai bune decizii, iar revigorarea turismului dâmbovițean, precum şi investiţiile de milioane de lei in protejarea mediului înconjurător au fost promisiuni făcute și onorate. În primii doi ani de mandat am atins aproape toate țintele propuse! Am făcut acest lucru alături de dâmboviţeni şi cu susţinerea lor. Vă mulțumesc tuturor şi, încă o dată, vă asigur de faptul că mandatul meu este în slujba dumneavoastră!”, este mesajul pe care Corneliu Ștefan, preşedintele Consiliului Județean Dâmbovița, îl transmite la 2 ani de când conduce forul administrativ.
În această dimineață, în cadrul unei conferințe de presă, acesta a făcut un bilanț al reușitelor, al proiectelor și programelor pe care instutuția le implementează și le are în desfășurare pe numeroase domenii, un accent deosebit fiind pus pe dezvoltarea infrastructurii rutiere din județ. Acesta a readus în atenția dâmbovițenilor cele mai importante proiecte care vizează acest segment.
”Dâmbovița este primul județ din țară căruia i-au fost aprobate proiectele depuse prin Programul ”Anghel Salingny”. 82 de primării şi Consiliul Județean Dâmbovița vor investi 1.360.000.000 de lei în drumuri, poduri, rețele de apă şi apă uzată, proiecte de care vor beneficia toți cetățenii.
Dezvoltarea infrastructurii rutiere este cheia dezvoltării județului nostru. O rețea nouă de drumuri echivalează cu scoaterea traficului din localități, economie de timp şi carburant şi, nu în ultimul rând, diminuarea drastică a surselor de poluare din municipiile, oraşele şi comunele noastre. Am reușit, datorită bunei colaborări cu Ministerul Transporturilor, să încheiem protocoalele de care aveam nevoie astfel încât judetul nostru să beneficieze de finanţarea necesară implementării acestora.
În ceea ce privește Centura orașului Găești am lansat achiziția pentru Studiul de Fezabilitate, iar suma estimată se ridică la 89.000.000 de lei, 80.000.000 de lei sunt asigurati prin Programul “Anghel Saligny”, cererea de finanțare fiind depusă de Consiliul Judeţean Dâmbovița. Pe un traseu de circa 4,5 km, vom avea 3 intersecţii amenajate cu sensuri giratorii sau noduri rutiere, o intersecţie amenajată cu sens giratoriu la intersecția cu DN7, o intersecție amenajată cu pasaj suprateran peste DJ401A şi calea ferată Bucureşti-Piteşti-Craiova şi o intersectie amenajată cu sens giratoriu la intersectia cu DN61.
S-au primit avize favorabile pentru implementarea inelelor de centură, și anume pentru Inelul 2 de Centură al municipiului Târgoviște și pentru centura ocolitoare a orașelor Pucioasa și Fieni. Consiliul Tehnico-Economic (CTE) al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a analizat şi avizat favorabil propunerile noastre pentru variantele de traseu ale Inelului 2 de Centură a municipiului Târgovişte. Din punctul nostru de vedere, varianta optimă are 15,28 km, 2 benzi pe sens, 5 intersecţii amenajate cu sensuri giratorii sau noduri rutiere, o turbogirație la intersecția cu DN 71, 9 pasaje rutiere şi 3 poduri. Valoarea estimată a Inelului 2 de Centură este de 147.000.000 de euro.
Centura ocolitoare a oraşelor Pucioasa şi Fieni a primit, la rândul său, aviz favorabil pentru următoarea etapă din partea CTE a CNAIR. Soluția avansată de noi pentru centura Pucioasa – Fieni este un traseu care se desprinde din DN71, în apropierea haltei Scârlența, din Brăneşti. Traseul are 15,13 km, iar platforma drumului va avea o lăţime totală de 21,50 m şi va fi compusă din 2 benzi pe sens şi 2 benzi de încadrare. De asemenea, drumul de ocolire are prevăzute şi 17 lucrări de artă. Totalul general necesar pentru Drumul de legătură la DN 71 pentru asigurarea optimizării traficului rutier și accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni este de aproximativ 159.000.000 de euro.
De asemenea, suntem în faza de întocmire a Studiului de Fezabilitate pentru realizarea centurii ocolitoare a municipiului Moreni. A fost necesară realizarea unei asocieri între Consiliul Județean Dâmbovița, municipiul Moreni și comunele Gura Ocniței şi I.L.Caragiale, administrația județului fiind liderul acesteia. Din primele date, centura municipiului Moreni va avea aproximativ 15 km lungime și are prevăzută o bandă pe fiecare sens. La acest moment, valoarea estimată se ridică la 35.000.000 euro.
Tot la capitolul infrastructură rutieră, ne dorim cele mai bune condiții de circulație pentru turiştii care vor să urce în munte, pe Platoul Padina-Peştera! Până la finalul anului, se va turna primul strat de asfalt pe D1714 Bolboci contur Lac Bolboci Cheile Tătarului. Se lucrează intens la proiectul Consiliului Județean Dâmbovița de modernizare a acestui drum, valoarea sumei asigurate, prin Programul “Anghel Saligny”, fiind de aproximativ 9.830.000 de lei. La finalul lucrărilor, vom avea 4,5 km de asfalt proaspăt turnat, rigole din beton, rigole carosabile, dar şi podete şi acostamente.
Prin societatea din subordinea sa, SC Lucrări Drumuri şi Poduri Dâmbovita S.A.. Consiliul Județean Dâmbovița a intervenit pe mai mult de 20 de km cu lucrări de turnare de covor asfaltic, dar şi cu lucrări de întreținere a celor mai importante şi circulate drumuri județene.”, a precizat Corneliu Ștefan.
Acesta a prezentat și date despre derularea proiectelor finanațate prin Programul Local de Dezvoltare Locală, singurul program de acest fel din țară lansat de CJD, dar și despre asocierile cu unitățile administrativ teritoriale din județ, indiferent de cuoarea politică pe care o au.
”Misiunea Consiliului Judetean DâmboviȚa este să asigure dezvoltarea tuturor localităților din județul nostru. Acesta este și rolul Programului Judeţean de Dezvoltare Locală, program ajuns, în 2022, la al doilea an de functionare. În luna mai, alături de vicepreşedinţii Consiliului Judeţean Dâmbovița, Luciana Cristea şi Antonel Jîjîie, am semnat contractele pentru finanţarea a 46 de proiecte noi, de care vor beneficia locuitorii din 35 de localități dâmbovițene. Din valoarea totală a cererilor de finanțare aprobate, aproximativ 97 milioane de lei, Consiliul Județean Dâmbovița va suporta peste 40 milioane de lei. Aceste sume vor fi investite după cum urmează în: rețele de apă – 1 project, canalizare – 1 project, centre civice-1 proiect, drumuri-21 de proiecte, poduri -4 proiecte, dispensare – 2 proiecte, mediu-1 proiect, beze sportive-15 proiecte.
Pe de altă parte, în 2021, Consiliul Judeţean Dâmbovița a asigurat, din bugetul propriu, cofinanțarea a 61 de investițit propuse de 42 de primării. La nivelul anului trecut, suma acordată de administrația județului s-a ridicat la peste 56 milioane de lei, dintr-un total de 133 milioane de lei. Consider că Programul Județean de Dezvoltare Locală îşi atinge scopul principal, şi anume acela de a micșora decalajele dintre mediul urban şi mediul rural.
Alături de Programul Județean de Dezvoltare Locală, contractele de asociere sunt încă un instrument prin care Consiliul Judeţean Dâmbovita finantează lucrările în infrastructura rutieră pe care, din bugetele proprii, primăriile dâmbovițene nu le pot sustine fără sprijin financiar. Asadar, datorită acestui parteneriat, sunt în derulare 89 de contracte de asociere, mare parte dintre acestea fiind deja în faza de execuție sau în etapele finale.
Avem lucrari de asfaltare şi modernizare drumuri de interes local, asfaltare de uliţe şi străzi, amenajarea de trotuare, realizarea de şanţuri betonate şi podete în următoarele comune: Bezdead, Baleni, Branistea, Brăneşti, Breznaele, Buciumeni, Cobia, Cornáțelu, Corneşti, Corbii Mari, Costeşti Crevedia, Crangurile, Dobra, Gura Foll, Gura Şuţii, LL. Caragiale, Malu cu Flori, Ocnita, Petresti, Pietrari, Polana, Produlesti, Pucheni, Raciu, Racari, Salcioara, Sotânga, Tărtăşeşti, Uliesti, Valea Lu Mare. Väleni-Dâmbovija, Vişina şi Vişineşti.
Președintele CJD, a făcut precizări și în ceea ce privește deblocarea proiectelor care vizează modernizarea drumurilor naționale DN 71 și DN7, dar și despre realizarea Drumului Expres București-Târgoviște.
”În doar doi ani, am reuşit să deblocam două investiții cu un impact urias în dezvoltarea judeţului Dâmbovita : DN 7 Bâldana – Titu şi DN71 Bâldana-Târgovişte. Modernizarea celor două tronsoane de drum şi redimensionarea acestora de la 2 la 4 benzi au fost rezultatul unei munci de echipă și al bunei colaborări pe care Consiliul Județean Dâmbovița o are cu Ministerul Transporturilor și implicit, cu reprezentanţii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Discuțiile avute cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, dar şi vizita acestuia în Dâmbovita, au avut efectul aşteptat.
A fost desemnat câştigătorul pentru proiectarea şi execuția lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN71 Bâldana-Târgovişte. Sectorul Bâldana-Târgovişte are o lungime de 44,13 kml în afara redimensionării la 4 benzi, se vor mai construi 4 poduri şi un pasaj rutier. Proiectarea şi execuția se ridică la aproximativ 1.000.000.000 de lei, TVA inclus, iar suma este asigurată din fonduri europene.
Un proiect istoric, aşteptat de un județ întreg. Lărgirea la 4 benzi DN 7 Bâldana – Titu a intrat în faza de proiectare şi execuție. Conform contractului, până la 1 martie 2023, asocierea de firme care a câştigat licitația publică trebuie să finalizeze proiectarea. De la 1 martie 2023 până la 1 noiembrie 2024, executantul trebuie să finalizeze turnarea de asfalt pe 4 benzi între Bâldana şi Titu pe o lungime de 21,4 km. Valoarea totală pentru proiectarea şi executia lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN7 Bâldana – Titu este de aproximativ 290.000.000 de lei..
În 2020, am propus construirea unui Drum Expres București-Târgoviște. Ca urmare a solicitărilor Consiliului Județean Dâmbovița, a fost demarată elaborarea studiului de prefezabilitate pentru realizarea arestui drum. În acest sens, în luna martie a acestui an, am organizat și o întâlnire cu reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere în care am invitat primarii localităților care ar putea fi tranzitate de Drumul Expres Bucureşti-Târgovişte. Au fost identificate 4 posibile trasee, fiecare având o lungime de aproximativ 60 de km. Varianta optimā va avea ca punct de plecare viitoarea Autostradă A0, se va intersecta cu Drumul Expres Găești-Ploiești, punctul final fiind Inelul 2 de Centură al municipiului Târgovişte. Caracteristicile tehnice luate în calcul vor fi 4 benzi de circulație, câte 2 pe sens, aproximativ 50 de poduri/pasaje/viaducte, spații de servicii și 1 sau 2 centre de întreţinere.”.