Vineri, 13 ianuarie 2023, a avut loc la Institutul de Cercetare Științifică și Tehnologică Multidisciplinară al Universității „Valahia” din Târgoviște, un eveniment multiplicator destinat diseminării principalelor rezultate obținute în cadrul proiectului “Didactic QUALity Assessment for Innovation of Teaching and Learning Improvement” – QUAL.I.T.I, Erasmus + Programme – KA2 – Strategic Partnerships.
Evenimentul a reunit participanți din mediul universitar și preuniversitar, respectiv cadre didactice universitare și studenți ai Universității „Valahia” din Târgoviște, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița, ai Casei Corpului Didactic Dâmbovița, ai Centrului Județean de Resurse și de Asistență Educațională Dâmbovița, ai Centrului Județean de Excelență Dâmbovița, directori și profesori din diverse instituții de învățământ.
Proiectul QUAL.I.T.I s-a derulat în perioada octombrie 2019 – ianuarie 2023, alături de Universitatea „Valahia” din Târgoviște, fiind implicați parteneri din alte patru țări europene: Universitatea LʼAquila (Italia), Universitatea din Barcelona (Spania), Universitatea din Vilnius (Lituania), SSW Collegium Balticum (Polonia), Ilmiolavoro (Italia) și Fundacija – Prizma (Spania).
Scopul proiectului a vizat îmbunătățirea calității învățământului universitar printr-o acțiune sistemică vizând procesele de predare și evaluare, respectiv prin inovarea practicilor didactice.
În cadrul evenimentului, membrii echipei de proiect au susținut comunicări în care au fost analizate și interpretate principalele rezultate obținute în perioada februarie 2020 – decembrie 2022. Dintre acestea menționăm: QUALITI – Împreună pentru calitatea educației universitare! – conf. univ. dr. Luminița Mihaela Drăghicescu (coordonator QUAL.I.T.I – UVT); Profesorul – facilitator al învățării. Percepția studenților privind calitățile și competențele cadrului didactic universitar – conf. univ. dr. Laura Monica Gorghiu, prof. univ. dr. Gabriel Gorghiu, lector univ. dr. Elena Ancuța Santi; Calitatea dimensiunii relaționale a educației universitare. Percepții ale studenților – conf. univ. dr. Ana-Maria Aurelia Petrescu, conf. univ. dr. Gabriela Alina Anghel; Identitatea cadrului didactic universitar – între fragilități și reziliență – conf. univ. dr. Luminița Mihaela Drăghicescu, lector univ. dr. Ioana Stăncescu.
Dezbaterile de la finalul evenimentului s-au concentrat pe elemente relevante pentru ceea ce înseamnă calitatea educației universitare, pe identificarea unor soluții pentru optimizarea practicii educaționale din mediul universitar.