Radierea unei firme cu bunuri imobile presupune urmarea unor pași specifici pentru a asigura o închidere corectă și legală a activității societății.
Etapele radierii:
CEREREA DE DIZOLVARE ȘI LICHIDARE SIMULTANĂ:
Aceasta este prima etapă și implică înregistrarea oficială a intenției de a dizolva și lichida firma.
În cadrul acestei etape, trebuie clarificate toate aspectele legate de patrimoniul societății, inclusiv bunurile imobile (terenuri și construcții).
Cererea de Radiere
După finalizarea procesului de dizolvare și lichidare, se depune cererea de radiere pentru a șterge oficial firma din registrul comerțului.
Dacă firma deține bunuri imobile, următoarele aspecte sunt esențiale:
Acordul Asociaților
Asociații trebuie să ajungă la un acord privind repartizarea și lichidarea patrimoniului societății.
Conform articolului 235, alineatul 2 din Legea nr. 31/1990 privind societățile, republicată, “Prin votul unanim al asociaților se poate decide modul de distribuire a activelor rămase după plata creditorilor.”
Achitarea Datoriilor
Este obligatoriu ca toate datoriile să fie stinse sau reglementate în acord cu creditorii înainte de a împărți activele rămase.
Documente necesare pentru radiere: dovada achitării datoriilor, dovada indeplinirii obligațiilor fiscale.
Dacă aveți întrebări suplimentare sau aveți nevoie de asistență în acest proces, Serviciul Consultanță, Juridic și Arbitraj Comercial al Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița îți stă la dispoziție pentru îndrumare specializată.
Serviciul Consultanță, Juridic și Arbitraj Comercial
DIANA DRUMEA, tel: 0723.952.391,
e-mail: diana.dumea@cciadb.ro
AGOTA POPA tel: 0751.153.710,
e-mail: agota.popa@cciadb.ro
IULIA MARIN tel: 0751. 153. 701,
e-mail: iulia.marin@cciadb.ro