Noapte
Zi
5 December 2018
5 mins read

Cristian Stan, primar Târgoviște: “Constructorii nu au lucrat şi acum trebuie să suporte consecinţele” 

Început cu mulți ani în urmă, proiectul centurii municipiului Târgoviște este departe de a fi realizat.

Încă din anul 2009, din timpul primului mandat de primar al lui Gabriel Boriga,  autoritățile se chinuie să ducă la bun sfârșit aceste planuri, însă fără sorți de izbândă.

Probabil reabilitarea și modernizarea șoselei de centură reprezintă cea mai mare provocare a administrației locale municipale.

După aproape zece ani de la demararea lucrărilor, după nenumărate probleme, proiectul încă bate pasul pe loc, principala vină fiind tot a celor care execută lucrările.

În cadrul unei conferințe de presă, edilul Cristian Stan a explicat și și-a arătat, din nou, nemulțumirea vizavi de modul în care se lucrează, sau mai bine spus, nu se lucrează.

„Referitor la proiectul de Centură al municipiului Târgovişte, la ceea ce se întâmplă în momentul de faţă pe contractul de execuţie în vigoare fac precizarea că, astăzi, cum de altfel se întâmplă de ceva timp, constructorii care sunt în relaţie contractuală cu administraţia locală nu se găsesc pe amplasament. Lucrul acesta nu-l spun numai eu, lucrul acesta este spus inclusiv de dirigintele de şantier care ne-a transmis o serie de adrese în acest sens. Plecând de la această situaţie şi având în vedere venirea iernii, deci a sezonului rece, la solicitarea dirigintelui de şantier,  am activat o clauză din contractul de execuţie, clauză potrivit căreia în situaţia în care constructorii nu execută lucrările de punere în siguranţă a amplasamentului şi lucrările care vizează protejarea lucrărilor deja efectuate atunci beneficiarul are posibilitatea, pe banii constructorilor, să realizeze aceste lucrări, constructorul urmând a fi obligat să plătească inclusiv eventuala diferenţă a costului lucrărilor… În momentul de faţă asta se întâmplă pe Șoseaua de Centură a Municipiului Târgovişte. Nu puteam să asistăm pasivi la distrugerea lucrărilor deja executate şi mai ales nu puteam să asistăm pasivi la pericolul pentru circulaţia pietonală, în zona respectivă, în condiţiile în care constructorul nu a făcut mai nimic din ceea ce avea de făcut nici măcar pe zona de semnalizare rutieră. Aşadar, în momentul de faţă, se execută lucrările de montare a parapetului la podul de la Valea Voievozilor, s-a montat deja în mare măsură parapetul greu, parapetul rutier, s-a lucrat şi ieri, se lucrează şi astăzi la parapetul pietonal. Dacă vremea nu va fi foarte urâtă, până la sfârşitul săptămânii, toate aceste lucrări vor fi încheiate… Va mai fi de turnat numai trotuarul şi de asfaltat. Deci, din punct de vedere al siguranţei cetăţenilor şi a siguranţei lucrărilor realizate, lucrurile vor fi rezolvate. Tot la solicitarea inginerului s-a procedat şi la executarea altor lucrări. De exemplu, în urmă cu trei săptămâni s-a lucrat pe Petru Cercel, unde în baza aceleiaşi clauze contractuale SC  Municipal Construct a executat lucrările astfel încât să fie pusă în siguranţă şi zona respectivă. Sunt vreo 13 puncte pe care ni le-a transmis consultantul – lucrări la Pasajul de la DN spre Aninoasa, lucrările la Petru Cercel unde mai avem de intervenit pe zona de rosturi, lucrările din zona Sensului Giratoriu de la Sala Polivalentă care s-au finalizat deja la momentul acesta, aducerea la starea iniţială pe Calea Ploieşti unde au fost lucrări de canalizare şi toată strada a fost lăsată fără a se închide lucrările. Cam acesta este stadiul de execuţie pe care îl avem în momentul de faţă. Repet, am reuşit, dar acţionăm în continuare să închidem toate acele lucrări care pot prezenta un pericol pentru siguranţa cetăţenilor… Cam aceasta este situaţia fizică a acestui contract. Sper ca în maxim două săptămâni să reuşim să finalizăm inclusiv un marcaj rutier care să permită reglementarea în condiţii normale a întregii zone. Din punct de vedere juridic, în momentul de faţă, bineînţeles că aceşti constructori care au lucrat foarte puţin sau nu prea au lucrat deloc încearcă acum să evite plata unor daune, să evite plata unor penalităţi de întârziere care curg începând cu data de 1 decembrie şi sunt destul de mari, adică 65.000 de lei/zi. Dintr-o dată sunt foarte activi în adrese, dintr-o dată spun că contractul are probleme, proiectul nu ştiu ce are… aspecte pe care le ridică acum pentru prima dată şi pe care ar fi trebuit să le ridice în momentul în care ar fi întâmpinat aceste probleme. Sigur că nu au întâminat aceste probleme pentru că nu s-au apucat de lucrări. Târgoviştenii cunosc foarte bine şi au văzut ce s-a lucrat, mai exact ce nu s-a lucrat la şoseaua de centură. Nu suntem dispuşi să facem niciun pas înapoi, nu suntem dispuşi să facem niciun fel de negociere, nu suntem dispuşi să cădem la învoială pe niciun aspect. Obligaţia de a finaliza şoseaua de centură era o obligaţie a asocierii. Municipiul Târgovişte şi-a îndeplinit în termen toate obligaţiile de plată rezultate din situaţiile de lucrări acceptate de ingineri şi confirmate la plată, motiv pentru care nu avem niciun fel de culpă în derularea acestui contract. Am discutat cu constructorii şi le-am spus în nenumărate rânduri că va veni un moment în care vor trebui să dea socoteală pentru ceea ce se întâmplă pe Centura Municipiului Târgovişte. Ori nu au luat în serios acest lucru, ori au considerat că la momentul la care termenul de execuţie va expira vor găsi înţelegere la Primăria Târgovişte, astfel încât, aşa cum probabil s-a mai întâmplat prin alte locuri, să fie totul bine pentru toată lumea, adică să se prelungească termenul, să se suspende eventual pentru perioada de iarnă scurgerea termenului contractual, iar la primăvară să vedem noi ce mai facem… Lucrurile nu stau deloc aşa, repet nu suntem dispuşi să facem niciun pas înapoi, la fel cum am procedat şi cu proiectele de la Complexul de Nataţie şi de la PIDU A, deşi dacă mă raportez la acei constructori este o diferenţă extraordinar de mare, faţă de cei care s-au făcut că lucrează la proiectul de Centură (…) Datele problemei sunt foarte clare, constructorii nu au lucrat şi acum trebuie să suporte consecinţele. Nu este nicio filosofie, nu e niciun fel de inginerie, nici juridică, nici tehnică, de nicio culoare. Dacă noi, cu Municipal Construct, am putut să facem lucrările acestea în două săptămâni, pe care ei nu le fac de şase luni, înseamnă că lucrurile se puteau face foarte uşor… Vom solicita şi noi rezilierea contractului, dar nu înainte de a mai curge un termen”, a explicat primarul Cristian Stan.

Publicitate

DBM EXPERTPARCHET, SERVICII PREMIUM PENTRU PARCHETUL TĂU


DBM EXPERTPARCHET vă oferă cele mai bune soluții pentru montarea și întreținerea oricărui tip de parchet. Profesioniștii DBM EXPERT PARCHET oferă numeroase servicii, de la rașchetare montaj, recondiționare parchet, întreținere , lăcuire până la chituire. Îi puteți găsi la numărul de telefon 0723.479.488 pentru o ofertă personalizată.

Companie de tehnologie specializată în soluții de dezvoltare software.

Contact: cybersmartsoft@yahoo.com

Articolul Anterior

L-AȚI VĂZUT? A plecat la liceu și nu a mai revenit în centrul în care era instituționalizat

Articolul Urmator

DÂMBOVIȚA: Pentru examenul de trichineloza, centrele sanitar veterinare vor asigura permanența în această perioadă

Ultimele Articole

Moș Crăciun ajunge la Titu pe 21 decembrie!

Orașul Titu îmbracă haine de sărbătoare și așteaptă sosirea lui Moș Crăciun. Bătrânelul cu barba albă va ajunge pe data de 21 decembrie, dar, până atunci, își așteaptă scrisorile pe care copiii,
Mergisus

Nu ratați

CJD, sprijin financiar pentru 25 de asociații și organizații nonprofit

În acestă dimineață, Consiliul Județean Dâmbovița a alocat sprijin financiar

Femeia de azi, lider de succes

Profesionalismul și succesul au fost în acestă după amiază cuvintele