În această după-amiază, președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate al centurii ocolitoare pentru orașele Pucioasa și Fieni.
” Pasul făcut astăzi se datorează muncii în echipă, fapt pentru care vreau să felicit toți angajații Consiliului Județean Dâmbovița, dar să le mulțumesc pentru sprijin și ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, secretarului de stat Ionuț Săvoiu și membrilor CNAIR. Centura orașelor Pucioasa-Fieni, dar și Inelul 2 de Centură al muncipiului Târgoviște fac obiectul unui protocol care reglementează modul de colaborare interinstituţională în vederea realizării şi implementării acestora.
În urma studiului de prefezabilitate realizat anul trecut, totalul general necesar pentru „Drumul de legătură la DN 71 pentru asigurarea optimizării traficului rutier și accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni” se ridică la aproximativ 790.000.000 de lei.”, transmite Corneliu Ștefan.
Potrivit proiectului, o bretea de drum se va desprinde din DN71, în apropierea haltei Scârlenţa din Brănești, traseul urmărind cursul râului Ialomița pe aproape întreaga lungime de 15,13 km, cu excepția porțiunii dintre KM7 și KM11, care ocolește comuna Moțăieni. Punctul de reintrare în DN71 este la ieșirea din Fieni, în comuna Buciumeni.
La capetele traseului, sunt prevăzute noduri rutiere cu 4 bretele, astfel încât să fie asigurate toate relațiile de deplasare, însă avem și două noduri intermediare: unul care va permite legătura cu DC136A, în Pucioasa, și un altul care face legătura cu DN71, la intrarea în Fieni.
Platforma drumului va avea o lățime totală de 21,50 m și va fi compusă din:
– bandă mediană cu o lățime de 3,00 m (2×1,50 m);
– parte carosabilă, lățime 7,00 m (2 benzi pe sens de 3,50 m fiecare);
– benzi de încadrare 1,50 m (2×0,75.);
– acostamente 3,00 m (2×1,50m);
– fâșie de parapete metalic de protecție 2,00 m (2×1,00 m).
Drumul de ocolire are prevăzute și 17 lucrări de artă:
– 9 pasaje;
– 7 poduri;
– o punte pietonală