Peste 21000 de români au nominalizat destinațiile anului 2022, locuri în care și-ar dori să-și petreacă vacanța, iar juriul format din 25 de membri, experți în turism și bliggeri de călătorii au adus propriile păreri și idei asupra destinațiilor calificate în etapa regională.
Primele trei criterii care au stat la baza jurizării au fost:
(1) atractivitatea obiectivelor și experiențelor turistice din destinație
(2) implicarea comunității evidențiată prin investiții în infrastructură și acțiuni de promovare realizate în ultimii doi ani
(3) puterea brandului de destinație.
Punctajul final a fost acordat în baza votului publicului combinat cu votul juriului.
“Categoria City Break a fost intens disputată, mai ales în regiunea Transilvania, Banat, Crișana și Maramureș. BRAȘOV a avut cel mai mare punctaj total, cu cel mai mare număr de nominalizări din partea publicului, câștigă etapa și merge în finala națională. Regiunea Moldovei și Bucovinei a fost câștigată de IAȘI, iar TÂRGOVIȘTE a avut cel mai mare punctaj în Muntenia, Oltenia și Dobrogea.”- www.destinatiaanului.ro
Următorul pas este cel al etapei finalei naționale.
“Gianina Corondan se pregătește sa viziteze cele 6 Destinații câștigătoare în regiunea si categoria lor, împreună cu o echipă completă de producție TV pentru a descoperi atracțiile și noutățile din toate aceste destinații. Filmările vor avea simultan o componentă de producție TV clasică, dar și una interactivă.
În același timp, începând cu 5 mai vom invita publicul să participe în direct și să voteze pe www.destinatiaanului.ro pentru a stabili podiumul final al întregii Românii. În vara lui 2022, telespectatorii Prima TV vor urmări seria de emisiuni de promovare dedicată acestui proiect. În 6 episoade, toate destinațiile câștigătoare vor fi prezentate publicului. Acestea vor beneficia și de prezențe în media internațională și la mari târguri de turism din Europa. În final, câștigător va fi turismul românesc!
ROMÂNIE DRAGĂ, HAI SĂ ALEGEM CEA MAI FRUMOASĂ DESTINAȚIE DIN ȚARĂ!”- www.destinatiaanului.ro
Despre Destinația Anului: cea mai importantă competiție de promovare a turismului intern prin popularizarea destinațiilor turistice ale României în mediul online, în emisiuni PrimaTV, prin implicarea directă a românilor pe destinatiaanului.ro, și prin colaborarea cu bloggeri și influenceri de turism. Aflată la a doua ediție, Destinația Anului ridică ștacheta prin parteneriatul cu Ministerul Antreprenoriatului și Turismului și Alianța Pentru Turism, prin introducerea unei jurizări extinse în două etape (pe regiuni și națională) și o dublare a intensității comunicării.