Ionuț Săvoiu, ministru Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor, a fost prezent în cadrul conferinței de presă de la sediul Partidului Social Democrat organizația Dâmbovița, unde a făcut mai multe precizări în ceea ce privește proiectele de indrastructură rutieră de pe teritoriul județului.
”Aș începe cu cel mai avansat, DN 7 Bâldana- Titu, lucrările sunt într-o fază de execuție deja, de ceva vreme, primele luni a fost luni de vară, s-a putut lucra, dar specific începutului oricărui proiect sunt și diverse lucruri care trebuie soluționate, în special în zona suprapunerii cu diverse proiecte de infrastructură edilitară existentă sau în curs de desfășurare în zonă. După cum ați observat în teren, toate lucrările de poduri sunt demarate, sunt devieri de trafic și se lucrează la terasamente destul de activ, sperăm noi ca proiectul să se încadreze în termenul de un an și jumătate de la pornirea execuției, deci undeva în cursul anului viitor, până la sfârșitul anului să fie încheiat.
La Bâldana-Târgoviște s-a predat săptămâna trecută proiectul de avizare a construirii, urmează avizul în CT, probabil o să fie o perioadă de schimb de soluții, de adaptări a soluțiilor propuse, sperăm noi să înceapă lucrările deoarece autorizările se pot emite și pe secțiuni și pe subiecte diferite, pe subiectul relocărilor, pe subiectul lucrărilor la intravilan, deci sper eu ca anul acesta să înceapă și lucrările… Din câte știu, antreprenorul deja a mobilizat stația de asfalt să fie instalată în județul Dâmbovița și organizarea de șantier este în curs de realizare în comuna Conțești, pe un teren al autorității locale.
Despre situația Târgoviște- Sinaia, s-a intrat în faza de proiectare, urmează ca în perioada următoare proiectanții să ia legătura cu autoritățile locale și să revizuiască studiul de fezabilitate realizat undeva în anii 2016-2017, deci sunt foarte multe lucruri noi apărute care pot influența realizarea proiectului tehnic în vederea autorizării construirii, în special în zona dintre Pucioasa și Târgoviște unde sunt cel puțin două investiții care influențează traficul în zonă, este vorba de investiția de la Doicești și podul peste Ialomița, lucruri care au apărut între timp… Aceste lucruri, evident, influențează modul de gândire a viitorului traseu, plus amenajările de la intersecțiile drumurilor conexe cu Drumul Național DN71. Pe lângă aceasta se adaugă traficul crescut, pe care îl constată orice dâmbovițean care se deplasează în zonă, creșterea gradului de motorizare și mobilitatea rutieră din zonă a crescut cifrele de trafic.
Legat de proiectele care sunt în pregătire, ce pot să vă spun, un lucru foarte bun este că în luna august drumul de legătură de la DN7 la autostrada A1 a intrat în aprobarea Comisiei interministeriale în vederea trecerii la nivelul următor, adică aprobarea indicatorilor tehnico-economici în ședința de Guvern. După emiterea avizului, cred eu, undeva în cursul acestei luni sau cel târziu în luna octombrie, se va emite și Hotârârea de Guvern, practic asta înseamnă posibilitatea ca să se treacă la contractarea proiectării și execuției. Este un proiect de circa 14 km care înseamnă o legătură rapidă pe 4 benzi între Autostrada A1 și DN7 în zona Centrului Renault de la Titu. Pe parcursul acestui proiect se intersectează cel puțin două artere importante pentru județ, este vorba de drumul care leagă Potlogi cu satul Zidurile din comuna Odobești și Pitaru de centrul comunei Odobești. Acolo vor fi prevăzute girații, plus girațiile de la pornire din zona autostrăzii, a parcului industrial din Corbii Mari și în fața Centrului tehnologic Renault de la Titu.
Se lucrează intens, sperăm să aprobăm analiza multicriterială nr.1 pentru Drumul Expres București-Târgoviște, au fost consultate toate autoritățile locale de pe traseu, inclusiv din județul Ilfov, au fost preluate toate observațiile făcute de autoritățile locale și avem un traseu preliminar care sper eu să se aprobe în maxim 2 săptămâni să se obțină și aprobarea analizei multicriteriale 2, care înseamnă de fapt traseul care intră în proiectare de fezabilitate. Acest proiect, așa cum am spus, și accentuez, merge înainte, el va pleca de undeva din sudul municipiului Târgoviște și, sperăm noi, se va închide, după toate aprobările necesare, în zona drumului radial de Sisești, în comuna Mogoșoaia, în nordul Bucureștiului, undeva între satul Tămas și Gara Buftea. Cam astea sunt analizele avute în vedere și sper eu ca odată ce va fi proiectat traseul și prezentat toată opinia publică să constate soluția aceasta rapidă pentru traficul de tranzit și pentru traficul greu către București, să fie rezolvat și să intre în pasul următor, fezabilitatea, studiile pentru realizarea Studiului de fezabilitate.
Se lucrează în continuare la Ploiești-Găești, din păcate acolo există o capacitate redusă în momentul de față în piața de studii geotehnice și există o întârziere semnificativă a acestui proiect cu cel puțin 6 luni, urmăresc cu mare atenție ce se întâmplă la Compania Națională de Infrastructură și în cadrul echipei de proiectare, ca și acest proiect să intre în fază de aprobare. Din păcate aprobarea este în momentul de față oarecum întârziată”, a transmis acesta.