Noapte
Zi
31 March 2024
1 min read

eDAC, aplicația de verificare a documentelor de identintitate a cetățenilor!

*Verificarea documentelor de identitate eficient și rapid prin intermediul aplicației eDAC*

Începând din noaptea de 30 spre 31 martie, în vederea reducerii timpului de verificare și stabilire a identității persoanelor, polițiștii au la dispoziție sisteme mobile de scanare (tablete sau telefoane mobile) pe care este instalată aplicația EDAC, ce permite accesarea bazelor de date operative ale Ministerului Afacerilor Interne.

Aplicația permite realizarea de interogări în bazele de date ale ministerului prin scanarea automată a actului de identitate sau prin introducerea manuală a datelor de identificare.

După interogare, aplicația returnează răspuns cu HIT-urile/semnalările din bazele de date ale M.A.I. și emite alerte în cazul identificării persoanelor urmărite, față de care s-au dispus măsuri preventive, persoanelor dispărute, în cazul depistării unui autovehicul furat, precum și în alte situații.

În urma acestor alerte, polițiștii aplică imediat măsurile legale conform procedurilor și legislației în vigoare, în funcție de specificul fiecărui caz amintit.

Fiecare patrulă din structurile de ordine publică, poliție rutieră și poliție transporturi, precum și fiecare polițist care își desfășoară activitatea la punctele de control acces în sediile de poliție și la ghișeele serviciilor de cazier are la dispoziție, pe lângă celelalte mijloace tehnice din dotare, și un telefon mobil sau o tabletă de serviciu de pe care accesează în mod securizat aplicația. Pot fi efectuate verificări atât în ceea ce privește documentele de identitate/identificare emise de autoritățile române, cât și privind cele emise de alte state, în cazul persoanelor cu cetățenie străină.

În lipsa documentelor de identitate/identificare ale persoanelor străine, persoana este condusă la sediul poliției pentru identificarea acesteia, urmând a fi informați reprezentanții Inspectoratului General pentru Imigrări, pentru persoanele care nu au stabilită legal șederea în România.

Prin intermediul acestui instrument, polițiștii vor putea realiza mai rapid verificările în teren, verificări ce se realizau până în prezent prin intermediul dispeceratelor sau al stațiilor de emisie recepție, iar în cazul în care vor fi depistate persoane urmărite, dispărute, implicate în săvârșirea a diferite infracțiuni, autovehicule furate, care au aplicate sechestre și în alte situații, vor putea fi dispuse cu celeritate, măsurile legale care se impun în astfel de cazuri.

Publicitate

DBM EXPERTPARCHET, SERVICII PREMIUM PENTRU PARCHETUL TĂU


DBM EXPERTPARCHET vă oferă cele mai bune soluții pentru montarea și întreținerea oricărui tip de parchet. Profesioniștii DBM EXPERT PARCHET oferă numeroase servicii, de la rașchetare montaj, recondiționare parchet, întreținere , lăcuire până la chituire. Îi puteți găsi la numărul de telefon 0723.479.488 pentru o ofertă personalizată.

Companie de tehnologie specializată în soluții de dezvoltare software.

Contact: cybersmartsoft@yahoo.com

Articolul Anterior

PESTE 1.500 DE TINERI AU PARTICIPAT LA TÂRGOVIȘTE, LA CEA DE-A XIV-A EDIȚIE A MARȘULUI PENTRU VIAȚĂ  

Articolul Urmator

20 ha de stejar, cer și gârniță se vor planta pe raza Ocolului Silvic Răcari

Ultimele Articole

TITU: S-a redeschis Piața 1 Mai

După două săptămâni în care primăria Titu a desfășurat numeroase activități de renovare și reamenajare, Piața 1 Mai a fost redeschisă comercianților astfel încât aceștia să-și poată desfășura activitatea într-un mediu curat
Mergisus

Nu ratați

Găeștean arestat pentru proxenetism

*Activități desfășurate de polițiști, sub coordonarea procurorului de caz, pentru

L-AȚI VĂZIT? Fratele i-a anunțat dispariția

La data de 25 noiembrie a.c., în jurul orei 10:22,