Societatea Națională de Cruce Roșie – Filiala Dâmbovița se alătură campaniei “Donează Sânge Constant”, inițiată de Crucea Roșie Română, alături de Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională „Prof. Dr. C. T. Nicolau“, multinaționalele McCann Worldgroup România, McCann PR și UM România, prin care mai mulți jurnaliști ai unor televiziuni importante, posturi de radio și publicații online au fost convinși să își doneze simbolic microfoanele, pentru a atrage atenția că nevoia de sânge în țara noastră este constantă, nu doar atunci când se întâmplă o tragedie națională.
Jurnaliștii au înțeles că simplul lor gest, de a purta pe microfon mesajul „Donează Sânge Azi” și denumirile grupelor de sânge, poate determina oamenii care îi urmăresc să devină donatori constanți și să salveze vieți.
Printr-o simplă donare de sânge, pot fi salvate 3 vieți. Iar la fiecare 3 secunde, un român trebuie să primească sânge. Din păcate, sub 2% dintre români donează sânge, în timp ce media europeană este de 6%.
“Astfel, Crucea Roșie Dâmbovița cu sprijinul Centrului de Transfuzii Dâmbovița, organizează astăzi o campanie de donare de sânge, eveniment ce își propune să fie primul dintr-o campanie pe termen lung al cărei obiectiv este schimbarea atitudinii românilor, în ceea ce privește donarea de sânge. Avem astăzi peste 40 de donatori și invităm cât mai multe persoane să facă acest lucru, așteptându-i la sediul nostru sau să meargă la Centrul de Transfuzii.
Și Arhiepiscopia Târgoviștei, s-a alăturat de-a lungul timpului campaniilor de donare a sângelui, mobilizând în acest sens, sute de preoți și credincioși. În acest sens, doar în anul 2018 au fost donați peste 200 litri de sânge, necesari transfuziilor și diferitelor urgențe medicale.” precizează Ionuț Ghibanu, președinte Crucea Rosie Dâmbovița.