Breaking News

Dep. PSD Dâmbovița, Carmen Holban: “Cercetarea demonstrează necesitatea reconstituirii locului farmacistului în sistemul sanitar”

Iun 15, 2021

 În cursul zilei de astăzi a fost lansat rezultatul studiului “Servicii Farmaceutice în România.Realități și Provocări post-pandemice”, realizat de Centrul de Cercetări în Economie Comportamentala Aplicată / Facultatea de Administrație și Afaceri, Universitatea din București, la solicitarea ADRFR și CFR. Un număr de 1003 respondenți, din mediul urban, cu vârsta de peste 18 ani, au fost chestionați cu privire la experiența lor în ceea ce privește serviciile farmaceutice. Obiectivele studiului au avut în vedere măsurarea gradului de informare privind serviciile oferite în farmacii, percepția despre aceste servicii, încrederea în personalul farmaceutic, atitudinea populație privind introducerea de alte servicii în farmacii (măsurarea tensiunii arteriale, măsurarea glicemiei, etc) și identificarea de noi servicii pe care populația să le regăsească în punctele farmaceutice.

Studiul a fost efectuat în perioada 14-16 februarie a.c., atât prin intermediul online cât și telefonic.

La întrebarea “Cât de satisfăcut sunteți în general față de serviciile care vi s-au oferit în farmacie?” 41,6% au răspuns favorabil, iar în ceea ce privește încrederea pe care o au în personalul din farmacii: cei interogați cu vârsta între 18-34 de ani au răspuns în procent de 30,7% foarte mulțumiți, iar cei cei cu vârsta de peste 65 un procent de 44,4%.

Membră în Comisia de Sănătate din cadrul Camerei Deputaților, parlamentarul PSD de Dâmbovița, Carmen Holban a participat astăzi la lansarea acestui studiu. Este binecunoscut faptul că deputatul social democrat are o vastă experiență în acest domeniu în care a făcut carieră de peste 20 de ani.

IMG-20210615-WA0013

“Astăzi, am participat la lansarea rezultatelor studiului ,,SERVICII FARMACEUTICE ÎN ROMÂNIA. REALITĂȚI ȘI PROVOCARI POST -PANDEMICE”. Studiul a fost realizat de Centrul de Cercetări in Economie Comportamentala Aplicată / Facultatea de Administrație și Afaceri, Universitatea din București,  solicitarea ADRFR și CFR. Ca și concluzie:  satisfacția generală și încrederea pacienților în serviciile oferite de farmaciști, precum și acesibitatea farmaciei comunitare sunt predictori foarte importanți care influentează pozitiv intenția de adopție a noilor servicii în farmacii. Cercetarea demonstrează necesitatea reconstituirii locului farmacistului în sistemul sanitar”, transmite Carmen Holban.

În urma aceluiași studiu, se mai arată și faptul că aproximativ 45% dintre cei chestionați își evaluează starea de sănătate ca fiind bună, 30% sunt în evidențe cu o boală cronică, peste 56% cumpără medicamente necompensate. De asemenea, 17% dintre respondenți merg cel puțin o dată pe săptămână la farmacie. La întrebarea “Cât de satisfăcut sunteți în general față de ssrviciile care vi s-au oferit în farmacie?” 41,6% au răspuns favorabil, iar în ceea ce privește încrederea pe care o au în personalul din farmacii: cei interogați cu vârsta între 18-34 de ani au răspuns în procent de 30,7% foarte mulțumiți, iar cei cei cu vârsta de peste 65 un procent de 44,4%.

Actualitate, Flash

Despre autor

Informatie in curs de actualizare
Etichete: